SkyTrip

Promovarea facuta de Printul Charles a dat rezultate: Biserica Fortificata din Viscri, vizitata anul trecut de 32.000 de turisti

Dupa ce Printul Charles a vizitat in mai multe randuri tara noastra si a promovat-o prin diferite mijloace, numarul de turisti a crescut spectaculos in Transilvania. Biserica Fortificata din satul Viscri, care din anul 1999 face parte din patrimoniul mondial UNESCO, a fost vizitata anul trecut de 32.000 de turisti, in mare parte straini, platitori de bilete. "De la un an la altul, tot mai multi turisti, in mare parte straini, viziteaza Biserica Fortificata din Viscri, dar si imprejurimile. Dintre acestia, aproape 9.000 au fost cazati in Viscri. Daca in anul 2000 aveam 400 de turisti, iar acum peste 30.000, cresterea este destul de mare. Printul Charles a vizitat pentru prima data satul in anul 2002, si dupa aceea, prin promovarea pe care a facut-o zonei, dar si Transilvaniei si Romaniei, numarul turistilor tot creste. Modul de viata, autenticitatea, faptul ca satul inca pastreaza traditiile, preparatele noastre culinare, mestesugurile pe care locuitorii le practica ii impresioneaza foarte mult pe turisti", a declarat Caroline Fernolend, director executiv si vicepresedinte al Fundatiei Mihai Eminescu Trust.
 
Prezenta la a IX-a editie a Transylvania Tourism Fair, care s-a desfasurat la Brasov in perioada 11-13 martie, Fundatia incearca sa promoveze nu doar Viscri, ci 86 de sate din Transilvania, punand in valoare autenticul acestora: cetatile si bisericile fortificate din satele in care nu sunt cunoscute, surile din piatra de la Achita-Mures, romii de la Malancrav care stiu sa impleteasca cosuri pentru gunoi, dar si placinta cu varza care nu este cunoscuta peste tot in Transilvania. "Totul merita promovat si pastrat pentru cei care vor trai pe aceste meleaguri si pentru turisti", a punctat Caroline Fernolend. La Transylvania Tourism Fair au fost prezenti peste 50 de participanti, printre care Autoritatea Nationala pentru Turism, mari touroperatori ai pietei romanesti, hoteluri, parcuri de aventura, mari retele de agentii de turism, scoli de formare in turism, primarii cu standuri care prezinta atractiile locale, asociatii locale de promovare.