SkyTrip

"Pita Cetatii" - painea cu sapte colturi care promoveaza Alba Iulia

In ultimul weekend al lunii mai, in cadrul unui eveniment gazduit de Centrul de Informare si Promovare Turistica Alba Iulia, a fost lansat cel mai recent produs de promovare al municipiului - "Pita Cetatii". Inca de la lansarea in februarie a "Vinului Cetatii", un vin medaliat la concursuri internationale, autoritatile locale din Alba Iulia au promis ca vor urma si alte produse, cum ar fi painea, care vor fi branduite cu Cetatea Alba Iulia. S-au tinut de cuvant si iata, turistii ajunsi in orasul transilvan vor fi intampinati cu un nou produs de marketing.

Produs autentic traditional realizat de o brutarie locala in parteneriat cu Primaria Alba Iulia, painea are o greutate de 1,2 kilograme, forma de stea in sapte colturi, la fel ca cea a Cetatii Alba Carolina, un ambalaj cu tricolor si este un produs atestat de catre Ministerul Agriculturii, ca "pita impletita". "Ingredientele sunt 40% suflet de roman, 30% mandrie locala, 20% traditie, iar 10% este faina, maia, apa, sare si ulei", a mentionat Calin Maties, reprezentantul brutariei care produce "Pita Cetatii" si presedinte al Federatiei Nationale a Producatorilor de Produse Traditionale din Romania, confrom Agerpres.

"Pita Cetatii" va putea fi gasita ca prezentare la Centrul de Informare si Promovare Turistica, iar in rest la magazinele alimentare din Alba Iulia si nu numai. Deja produsul a ajuns in Constanta si Vaslui, dar si in Arnsberg, oras german infratit cu Alba Iulia, si alte diverse orase din Italia si Spania. In tara, ea costa in jur de 9 lei, nivelul pretului fiind stabilit de manopera aproape tripla necesara in pregatirea pitei fata de o paine normala. Framantata cu respect pentru invataturile parintesti, painea nu are doar o forma inedita, ci si un gust deosebit.

"In mod clar, aceasta paine nu va deschide doar orice gura, ci şi orice inima. In toata istoria noastra ceva a ramas neschimbat: dintotdeauna ne-am primit oaspetii cu paine si sare. Nu exista multe simboluri mai profunde pentru ospitalitatea noastra proverbiala” a declarat si primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava. Autoritatile locale sustin ca, dupa "Vinul Cetatii", un Rhine Riesling, si "Pita Cetatii", vor fi rebranduite si alte produse locale. Alba Iulia este primul municipiu din Romania cu un manual de branding.

Sursa fotografie: urbeamea.ro