Articole recente

Afla distanta pe care urmeaza sa o parcurgi, dar si ce poti vedea pe drum!
Forum: Topicuri Noi
- In ce locuri din tara va propuneti sa mergeti in 2017? 30-01-2017
- Vacanta mea de iarna 30-01-2017
- Partiile din Romania 30-01-2017
- Bucovina, colt de rai 30-01-2017
Top Obiective

Mazare verde cu marole capatane
Tai marolele in patru parti si le oparesti cu apa clocotita; scurgi apa, apoi pui in tingire unt sau grasime si un rand de mazare verde si un rand de marole, si la mijloc un pui prajit si lasi sa scad ...
Bilete de Avion
1 vot
din
Inca o mocanita din Transilvania si-a reluat traseul
Veste buna pentru amatorii plimbarilor cu mocanita: inca un astfel de tren a fost repus in functiune in Romania si se bucura de un succes urias. Mai exact, Asociatia "Prietenii Mocanitei", o echipa de voluntari din Sibiu, a reusit sa refaca o parte a traseului mocanitei de pe Valea Hartibaciului si a organizat deja primele plimbari cu turisti in luna mai. Cererea a fost peste asteptari, sute de oameni - tineri si varstnici deopotriva, bunici cu nepotei, mai vechi prieteni de-ai mocanitei si oameni care acum auzisera prima data de mocanita, dar si grupuri de turisti straini, venind in gara Cornatel, dornici sa se bucure din vagoanele mocanitei de peisajul de vis. Micutul tren, cu cele doar 50 de locuri ale sale, a facut tot posibilul sa ii plimbe pe toti. Datorita eforturilor depuse de voluntari, locomotiva a fost hranita permanent cu apa si lemne, ca sa poata respecta programul foarte strans, iar mocanita a putut circula pe 4,2 km de cale ferata de la Cornatel inspre Hosman.
Clasata ca monument istoric, calea ferata Sibiu-Agnita este o cale ferata cu ecartament ingust, de 760 mm, care strabate Podisul Hartibaciului, legand orasele Sibiu si Agnita, precum si comunitatile de pe traseu. Traseul serpuieste printre dealurile sudice ale Transilvaniei si pe langa numeroase biserici fortificate sasesti, strabatand o rezervatie naturala presarata din abundenta cu fauna salbatica si flora deosebita, intr-un peisaj rural pasnic, dominat in departare de crestele inzapezite ale Carpatilor. Pana in anul 1965, calea ferata lega mai departe Agnita de Sighisoara, urcand dealul Apoldului pentru a lega Podisul Hartibaciului de cel al Tarnavelor, insa politica regimului comunist de dezvoltare a transportului rutier a dus la desfintarea acestei portiuni, pentru a face loc noului drum judetean pe versantii abrupti din apropierea Sighisoarei.
In anul 2001, a fost declarata inchisa oficial, iar in 2007 s-a incercat lichidarea liniei si vanzarea la fier vechi. A fost momentul in care au reactionat "Prietenii Mocanitei", care au reusit sa treaca linia pe lista monumentelor istorice. In prezent, calea ferata se afla in mainile autoritatilor locale si este treptat restaurata de voluntari, unii dintre ei veniti chiar din Germania, America sau Vietnam ca sa schimbe o traversa, sa coseasca iarba de pe sine sau sa vopseasca un vagon. Pe viitor se intentioneaza achizitia unei locomotive diesel, pentru care s-a initiat o campanie de strangere de fonduri. Si cei care s-au plimbat cu mocanita au avut la dispozitie si o cutie de donatii, unde au putut pune bani pentru ca legenda mocanitei sa dainuie. Pretul unei curse dus-intors este de 10 lei/adult, pentru copii 5 lei/bilet, iar urmatoarele calatorii vor fi organizate pe 11 si 12 iunie.
Sursa fotografie: Asociatia Prietenii Mocanitei/Facebook
Clasata ca monument istoric, calea ferata Sibiu-Agnita este o cale ferata cu ecartament ingust, de 760 mm, care strabate Podisul Hartibaciului, legand orasele Sibiu si Agnita, precum si comunitatile de pe traseu. Traseul serpuieste printre dealurile sudice ale Transilvaniei si pe langa numeroase biserici fortificate sasesti, strabatand o rezervatie naturala presarata din abundenta cu fauna salbatica si flora deosebita, intr-un peisaj rural pasnic, dominat in departare de crestele inzapezite ale Carpatilor. Pana in anul 1965, calea ferata lega mai departe Agnita de Sighisoara, urcand dealul Apoldului pentru a lega Podisul Hartibaciului de cel al Tarnavelor, insa politica regimului comunist de dezvoltare a transportului rutier a dus la desfintarea acestei portiuni, pentru a face loc noului drum judetean pe versantii abrupti din apropierea Sighisoarei.
In anul 2001, a fost declarata inchisa oficial, iar in 2007 s-a incercat lichidarea liniei si vanzarea la fier vechi. A fost momentul in care au reactionat "Prietenii Mocanitei", care au reusit sa treaca linia pe lista monumentelor istorice. In prezent, calea ferata se afla in mainile autoritatilor locale si este treptat restaurata de voluntari, unii dintre ei veniti chiar din Germania, America sau Vietnam ca sa schimbe o traversa, sa coseasca iarba de pe sine sau sa vopseasca un vagon. Pe viitor se intentioneaza achizitia unei locomotive diesel, pentru care s-a initiat o campanie de strangere de fonduri. Si cei care s-au plimbat cu mocanita au avut la dispozitie si o cutie de donatii, unde au putut pune bani pentru ca legenda mocanitei sa dainuie. Pretul unei curse dus-intors este de 10 lei/adult, pentru copii 5 lei/bilet, iar urmatoarele calatorii vor fi organizate pe 11 si 12 iunie.
Sursa fotografie: Asociatia Prietenii Mocanitei/Facebook
"Inca o mocanita din Transilvania si-a reluat traseul" citeste si:
-
Cetatea Deva, Castelul Corvinilor si cetatea dacica Sarmizegetusa Regia, incluse in circuitele turistice destinate turistilor straini
21 Noiembrie 2016 -
12 localitati vor fi autorizate ca statiuni turistice, printre care Sucevita, Baile Banffy, Colibita, Negresti-Oas si Baia de Fier
28 Octombrie 2016 -
Vulcanii noroiosi din judetul Timis, unde gazele sunt asociate cu izvoare minerale, unici in tara
15 Noiembrie 2016 -
Delta Dunarii, Mamaia si Baile Felix au fost zonele cele mai cautate de turisti in sezonul 2016
07 Octombrie 2016 -
Insula Sacalin, un colt din harta raiului
16 Iunie 2016 -
Drumetii si excursii: trasee turistice in Muntii Vrancei
05 August 2016 -
Pentru amatorii de senzatii tari: Canyoning in Cheile Cetii
12 Mai 2017
Fii primul care comenteaza asta.