Articole recente

Afla distanta pe care urmeaza sa o parcurgi, dar si ce poti vedea pe drum!
Forum: Topicuri Noi
- In ce locuri din tara va propuneti sa mergeti in 2017? 30-01-2017
- Vacanta mea de iarna 30-01-2017
- Partiile din Romania 30-01-2017
- Bucovina, colt de rai 30-01-2017
Top Obiective

Galuste de mamaliga
Specifice bucatariei bucovinene, galustele de mamaliga te cuceresc de la prima inghititura. ...
Bilete de Avion
7 voturi
din
Iuteala maxima? 50 km/ora!
Anul 1972, aniversarea unui secol de productie de locomotive cu aburi la Resita anunta lansarea unei colectii de locomotive, 16 la numar, care mai de care mai deosebite si de vazut.
Astfel, pe sine au defilat creatii din diverse epoci de constructie, vedeta colectiei fiind locomotiva “Resicza”, una dintre primele locomotive cu aburi construite in spatiul sud-est european. Aceasta a fost recuperata in 1961, de la Campia Turzii, unde era garata pe o linie de manevra. Proiectata de John Haswell, piesa este o locomotiva tender cu doua roti cuplate, care se poate inscrie in curbe cu raza de maxim 45 de metri, avand lungimea de 4,48 metri si greutatea in serviciu de 11,5 tone; dar cum aceste date sunt pentru cei care stiu cat de cat ceva despre domeniu, nu mai insist. Croita in conditii improvizate in atelierele uzinelor StEG Resita, intre anii 1961-1972 ea a fost garata pe o linie de manevra in fata Fabricii de locomotive din complexul uzinal local.
Despre Resita, trebuie se spunem ca se mandrea cu o impresionanta desfasurare de forte in ale locomotivelor, aici producandu-se in anul 1926 prima locomotiva cu abur construita in perioada interbelica, iar datorita succesului pe care acest oras l-a inregistrat in aceasta directie, alaturi de cel de la Uzinele Malaxa din Bucuresti, incepand cu 1930 in Romania nu s-a mai importat nicio locomotiva.
Fabricatia locomotivelor cu aburi la Resita s-a incheiat in anul 1964, cu zece locomotive de ecartament normal, din seria de 150.000, destinate exportului. Cele 16 piese de la Muzeul locomotivelor din Resita, cu doua exceptii, prezinta istoria de aproape un secol a unei industrii demult importante de pe malurile Barzavei. In anul 1960 Romania s-a profilat pe locomotive diesel si electrice, iar locomotivele cu abur au functionat in exploatarea C.F.R pana in anul 1980.
Acum, in 2011, puteti afla mai multe despre cele din urma la Muzeul locomotivelor cu aburi din Resita.
Diana Petrut
Astfel, pe sine au defilat creatii din diverse epoci de constructie, vedeta colectiei fiind locomotiva “Resicza”, una dintre primele locomotive cu aburi construite in spatiul sud-est european. Aceasta a fost recuperata in 1961, de la Campia Turzii, unde era garata pe o linie de manevra. Proiectata de John Haswell, piesa este o locomotiva tender cu doua roti cuplate, care se poate inscrie in curbe cu raza de maxim 45 de metri, avand lungimea de 4,48 metri si greutatea in serviciu de 11,5 tone; dar cum aceste date sunt pentru cei care stiu cat de cat ceva despre domeniu, nu mai insist. Croita in conditii improvizate in atelierele uzinelor StEG Resita, intre anii 1961-1972 ea a fost garata pe o linie de manevra in fata Fabricii de locomotive din complexul uzinal local.
Despre Resita, trebuie se spunem ca se mandrea cu o impresionanta desfasurare de forte in ale locomotivelor, aici producandu-se in anul 1926 prima locomotiva cu abur construita in perioada interbelica, iar datorita succesului pe care acest oras l-a inregistrat in aceasta directie, alaturi de cel de la Uzinele Malaxa din Bucuresti, incepand cu 1930 in Romania nu s-a mai importat nicio locomotiva.
Fabricatia locomotivelor cu aburi la Resita s-a incheiat in anul 1964, cu zece locomotive de ecartament normal, din seria de 150.000, destinate exportului. Cele 16 piese de la Muzeul locomotivelor din Resita, cu doua exceptii, prezinta istoria de aproape un secol a unei industrii demult importante de pe malurile Barzavei. In anul 1960 Romania s-a profilat pe locomotive diesel si electrice, iar locomotivele cu abur au functionat in exploatarea C.F.R pana in anul 1980.
Acum, in 2011, puteti afla mai multe despre cele din urma la Muzeul locomotivelor cu aburi din Resita.
Diana Petrut
Etichete: articol cu video muzee Muzeul locomotivelor cu aburi din Resita locomotive cu aburi
"Iuteala maxima? 50 km/ora!" citeste si:
-
O noua atractie ecoturistica in Tara Dornelor: Centrul de vizitare al Parcului National Calimani
06 Iunie 2016 -
Castelul Corvinilor, proiect indraznet: turniruri, amfiteatru pentru spectacole si un sat mestesugaresc medieval (VIDEO)
18 Ianuarie 2017 -
Timisoara Capitala Culturala Europeana va fi promovata si printr-un traseu gastro-cultural banatean
09 Martie 2017 -
Delta Dunarii, Mamaia si Baile Felix au fost zonele cele mai cautate de turisti in sezonul 2016
07 Octombrie 2016 -
De Ziua Pamantului, invatam sa fim buni cetateni ai planetei
22 Aprilie 2017 -
Descoperire arheologica unica in Romania: un templu urias vechi de 7.000 de ani, gasit pe malul Prutului
11 Iulie 2016 -
Incursiune in Lumea Apelor
15 Iunie 2017
Fii primul care comenteaza asta.