Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

7,313 oferte
3,178 obiective

Alege un Judet

Obiective

Calculeaza Ruta

Afla distanta pe care urmeaza sa o parcurgi, dar si ce poti vedea pe drum!

   Calculeaza   

Horoscopul zilei

Horoscopul zilei zodia Berbec Horoscopul zilei zodia Taur Horoscopul zilei zodia Gemeni
Horoscopul zilei zodia Rac Horoscopul zilei zodia Leu Horoscopul zilei zodia Fecioara
Horoscopul zilei zodia Balanta Horoscopul zilei zodia Scorpion Horoscopul zilei zodia Sagetator
Horoscopul zilei zodia Capricorn Horoscopul zilei zodia Varsator Horoscopul zilei zodia Pesti
Boti (galuste taranesti din branza de vaci)

Boti (galuste taranesti din branza de vaci)

Boti sau galustele din branza de vaci este o reteta reprezentativa pentru bucataria traditionala din zona Ardealului, fiind moi si placute la gust daca se gatesc cu branza proaspata. ...

Bilete de Avion





Pasageri (max. 9):
Adulti (>18 ani)
Tineri (12-18 ani)
Copii (2-12 ani)
Infanti (<2 ani)
10.0/10 din 7 voturi

Iuteala maxima? 50 km/ora!

Iuteala maxima? 50 km/ora!

Anul 1972, aniversarea unui secol de productie de locomotive cu aburi la Resita anunta lansarea unei colectii de locomotive, 16 la numar, care mai de care mai deosebite si de vazut.

Astfel, pe sine au defilat creatii din diverse epoci de constructie, vedeta colectiei fiind locomotiva “Resicza”, una dintre primele locomotive cu aburi construite in spatiul sud-est european. Aceasta a fost recuperata in 1961, de la Campia Turzii, unde era garata pe o linie de manevra. Proiectata de John Haswell, piesa este o locomotiva tender cu doua roti cuplate, care se poate inscrie in curbe cu raza de maxim 45 de metri, avand lungimea de 4,48 metri si greutatea in serviciu de 11,5 tone; dar cum aceste date sunt pentru cei care stiu cat de cat ceva despre domeniu, nu mai insist. Croita in conditii improvizate in atelierele uzinelor StEG Resita, intre anii 1961-1972 ea a fost garata pe o linie de manevra in fata Fabricii de locomotive din complexul uzinal local.

Despre Resita, trebuie se spunem ca se mandrea cu o impresionanta desfasurare de forte in ale locomotivelor, aici producandu-se in anul 1926 prima locomotiva cu abur construita in perioada interbelica, iar datorita succesului pe care acest oras l-a inregistrat in aceasta directie, alaturi de cel de la Uzinele Malaxa din Bucuresti, incepand cu 1930 in Romania nu s-a mai importat nicio locomotiva.

Fabricatia locomotivelor cu aburi la Resita s-a incheiat in anul 1964, cu zece locomotive de ecartament normal, din seria de 150.000, destinate exportului. Cele 16 piese de la Muzeul locomotivelor din Resita, cu doua exceptii, prezinta istoria de aproape un secol a unei industrii demult importante de pe malurile Barzavei. In anul 1960 Romania s-a profilat pe locomotive diesel si electrice, iar locomotivele cu abur au functionat in exploatarea C.F.R pana in anul 1980.

Acum, in 2011, puteti afla mai multe despre cele din urma la Muzeul locomotivelor cu aburi din Resita.

Diana Petrut


Etichete: articol cu video muzee Muzeul locomotivelor cu aburi din Resita locomotive cu aburi

"Iuteala maxima? 50 km/ora!" citeste si:
+ adauga comentariu pentru Iuteala maxima? 50 km/ora! COMENTARII (0):

Fii primul care comenteaza asta.


Nume utilizator:
Email utilizator:
Titlu comentariu:
Mesaj:

0 caractere :: Numar maxim de caractere 6000
Introduceti codul de securitate din imagine

Adauga comentariu

Va multumim pentru comentariu, acesta va fi publicat dupa moderare.

* Comentariile care contin limbaj vulgar nu vor fi publicate.


Cazare Romania